.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار گيلان: چاي سنواتي تعيين تكليف شد
استاندار گيلان از تعيين تكليف چاي سنواتي سال‌هاي 1372 تا 1386 خبر داد و گفت: 191 هزار و 500 تن چاي سنواتي كمپوست مي‌شود.

 مهدي سعادتي در جلسه استانداري گيلان با اشاره به اينكه تكليف چاي سنواتي مشخص شد، اظهار داشت: طبق تصميمات كارگروه چاي به رياست معاون اول رئيس جمهوري در اواخر خرداد امسال، تشكيل و پس از سال‌هاي متمادي و نگراني فراوان تكليف چاي سنواتي سال‌هاي 1372 تا 1386 امروز با ابلاغ اين كارگروه مشخص شد.
وي ادامه داد: طبق اين تصميم كارگروه، مقدار 191 هزار و 500 تن چاي سنواتي موجود در انبارها به كمپوست و ديگر محصولات صنعتي تبديل مي‌شود.
به گفته سعادتي، وجوه حاصل از فروش چاي كمپوست شده به خزانه واريز مي‌شود و بخش ديگر نيز به عنوان پرداخت بدهي كارخانه‌هاي چاي‌سازي و تشكل‌هاي مربوطه به بانك‌هاي عامل اختصاص مي‌يابد.
وي افزود: اين اقدام بزرگ و مؤثر مي‌تواند در آينده موجبات رونق صنعت چاي، فعاليت‌ها و كسب كارهاي مربوط به كشاروزي، صنعت و بازرگاني اين محصول شود.
استاندار گيلان با اشاره به ديگر تصميمات اين كارگروه كه بر اساس مصوبات دور سوم سفر رئيس جمهور در تهران تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: بيمه فراگير باغ‌هاي چاي در مواجه با خسكسالي و سوانح طبيعي از تصميمات ديگر كارگروه برنج و چاي بود.
وي اضافه كرد: براي نخستين بار باغ‌هاي چاي از طريق سامانه الكترونيكي و ثبت رويدادهاي بهزراعي، به‌نژادي و ارزيابي سالانه كيفيت برگ سبز چاي صاحب شناسنامه مي‌شوند كه اين موضوع مي‌تواند امكان دستيابي به آمار دقيق توليد برگ سبز چاي و چاي خشك را فراهم كند.
سعادتي با بيان اينكه كارخانه‌هاي چاي‌سازي نيز با توجه به كيفيت توليد چاي رتبه‌بندي مي‌شوند، افزود: با اين كار فضاي تلاش مؤثر براي تمام كارخانه‌ها و صاحبان واحدهاي توليدي فراهم مي‌شود.
استاندار گيلان با اشاره به واردات چاي بيان داشت: بر اساس تصميم اين كارگروه مذكور، ورود چاي خارجي با گذشت بيش از يك سال از تاريخ توليد و چاي خارجي با فرآوري دوباره و عرضه چاي داخلي و گذشت بيش از سه سال از تاريخ توليد ممنوع است.
وي با اشاره به اينكه از سرمايه‌گذاران در بخش چاي به منظور توسعه و تجهيز صنايع تبديلي، تكميلي و فرآوري حمايت مي‌شود، افزود: وزارت بازرگاني نيز با همكاري سازمان چاي اقدام‌هاي لازم را درباره قرار گرفتن چاي داخلي در سبد خانوار ايراني انجام مي‌دهد.
سعادتي، استاندارد كردن روش‌هاي توليد برگ سبز و چاي خشك و محصولات توليدي با همكاري موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، نظارت بر رعايت الزامات بهداشتي در كار و فرآيند توليد و فرآوري نظارت بر كيفيت چاي وارداتي را از جمله تصميمات كارگروه مذكور عنوان كرد.
وي اظهار داشت: ساماندهي واردات چاي خارجي از طريق مبادلات مرزي و حمايت از شكل‌گيري بازار حراج چاي و عرضه مستقيم آن در كشور را از ديگر تصميمات كارگروه برنج و چاي دولت است.
سعادتي بيان داشت: به منظور تشويق خريد چاي توليد داخل پس از سال 1389 واردكنندگان مي‌توانند تا پايان تير سال 1392 به ازاي خريد هر كيلوگرم چاي خشك توليد داخل دو كيلوگرم چاي با نرخ تعرفه چهار درصد از خارج كشور وارد كنند.
به گفته وي، اين رقم براي خريدهاي بيش از 10 هزار تن، سه كيلوگرم به ازاي خريد هر كيلوگرم چاي داخلي است.
استاندار گيلان خاطرنشان كرد: طبق تصميمات اين كارگروه درج شناسنامه ملي ايران كد و اطلاعات چاي بسته‌بندي شده براي عرضه داخلي به زبان فارسي و كاملا واضح و به صورت چاپي روي بسته‌هاي چاي الزامي است./فارس
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 مرداد 1390
اقای سعادتی آنقدر قهرمانی دروغ به مردم گفت که متاسفانه دیگر نمی توانیم به حرف استانداران اعتماد کنیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.